onsdag den 15. juni 2011

Onsdag - Eksamen

(Meget seriøs eksamenslæsning....)

Notater der ligger flydende overalt på værelset, spilleliste med musik man kan koncentrere sig til, 500 åbne word dokumenter, er vi klar til eksamen? NEEEEEJ!
Jeg hader mundtlige eksamener, jeg hader nervøsiteten, jeg hader karakterer. Har ind til videre været til tre mundtlige eksamener, og hvor er det forfærdeligt at sidde inde et lokale med sin lærer og censor.. Jeg er så nervøs, at jeg ryster og sveder. Jeg kan knap nok snakke fordi jeg begynder at stamme. Jeg hader at være midtpunktet, og vide at de bedømmer mig og skriver ting ned om mig. Jeg hader at forberede mig, for jeg har aldrig overskuddet. Der er jo liiige den der tv-serie man skal se først, ellers skal man bare liiige have en morfar på en halv time! Og pludselig er dagen omme, og næste dag skal man til eksamen! Hvad gør man så?

Det er egentlig ikke fordi jeg går så meget op i mine karakterer, men så alligevel.. Og jeg forstår bare ikke eksamener, de har ingen grund til at eksistere! Det er hvad man kan præstere den dag, og man kan være heldig og man kan være uheldig. Man kan have en sød censor, man kan have en sur censor. Årskarakterer, for the win 


Men kære læsere, hvordan har i det med eksamener? :-D

7 kommentarer:

  1. Enig!
    Det eneste der burde gælde er årskarakterer, for du kan jo få eksamensangst osv..

    SvarSlet
  2. Først og fremmest, tusind tak for billedkomplimenten! :D

    Jeg tror, de fleste har det som dig hvad angår eksaminer - særligt med de mundtlige. Jeg har det i hvert fald selv på nøjagtig samme måde.
    Det er en 'lige-nu-og-her-'præstation, man yder, og sådan nogle kan jo på ingen måde give et helhedsbillede af ens kompetencer i det pågældende fag.
    Jeg har det også selv svært med tiden op til en eksamen hvor jeg skal afgøre, hvad jeg bør bruge tiden på; hvordan jeg udnytter den mest muligt. Men det er sgu da svært! Det føles sommetider som om, det er én stor gættekonkurrence: Hvad får jeg point for at sige, hvordan udnytter jeg mine 10 minutter (eller hvor mange der nu er tale om) bedst, hvad er det egentlig der er en god eksamen i det her tilfælde...

    Jeg kan kun erklære mig enig med dig. ;)

    SvarSlet
  3. Sad lige og læste jeres "Hvem er jeg?"-blogs fra sidste uge. Jeg synes, idéen om en deleblog med hele syv personer er rigtig fed!
    Er idéen så at I kun skriver én gang om ugen hver især, eller må I godt poste blogge ind i mellem som ikke har noget med ugens tema at gøre?

    Fra en nysgerrig læser. ;)

    SvarSlet
  4. Anonym: Præcis, de eksamener er bare noget tosset noget! :-D

    SvarSlet
  5. Idéen er at vi kun laver ét blogindlæg hver især om ugen...

    SvarSlet
  6. Du er så kær på billedet! :D

    SvarSlet
  7. Jeg endte faktisk også med at sidde og tude til danskafgangsprøven i folkeskolen, men det skyldtes udelukkende censoren. Jeg har aldrig oplevet noget lignende, men det var jeg heldigvis ikke ene om at synes. Han afbrød mig konstant og kommenterede min måde at fortsætte fremlæggelsen på: "Nå, nu vil du fortælle om dét?!" og fik rodet fuldstændig rundt i mit oplæg, så det endte med at blive noget værre møg.

    Jeg synes det er en fed idé at have et nyt emne hver uge! :D Hvis jeg var jer kunne det være, jeg ville tage fat i forskellige dele af emnet, så I dækker det på forskellige vinkler.
    Nå men, keep up the good work! ;) Og held og lykke med alle eksaminerne.

    SvarSlet